Aktualności
Nabór na stanowisko ratownika na kąpieliskach miejskich
W sezonie letnim 2025 planowane jest otwarcie dwóch kąpielisk: na plaży „Skocznia” oraz na plaży „Szyjka”. W związku z tym Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji prowadzi nabór chętnych na stanowisko ratownika.
Liczba etatów – 10
Okres zatrudnienia – od 27 czerwca 2025 do 31 sierpnia 2025 roku
Rodzaj zatrudnienia – umowa zlecenie
Wymagania niezbędne:
a) pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,
b) niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
c) obywatelstwo polskie (o stanowisko mogę ubiegać się osoby nie posiadające obywatelstwa polskiego zgodnie z art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 223, poz. 1458 z późn. zm.),
d) znajomość języka polskiego,
e) wykształcenie minimum średnie,
f) spełnienie warunków przewidzianych dla ratowników wodnych zapisanych w Ustawie z dn. 18.08.2012 roku „O bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych”,
g) posiadanie wiedzy, umiejętności i uprawnień ratownika wodnego potwierdzone zaświadczeniem o ukończeniu szkolenia ratowników wodnych wydanym na podstawie przepisów rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 21 czerwca 2012 r. (Dz. U. poz. 747)
h) aktualne zaświadczenie potwierdzające kwalifikacje o pozytywnym ukończeniu kursu Kwalifikowanej Pierwszej Pomocy i uzyskaniu tytułu ratownika zgodnie z Ustawą z dnia 8 września 2006r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym,
i) potwierdzenie członkostwa lub zatrudnienia w podmiocie uprawnionym do wykonywania ratownictwa wodnego,
j) posiadanie innych kwalifikacji przydatnych w ratownictwie wodnym.
Wymagania dodatkowe:
– dyspozycyjność, uczciwość, odpowiedzialność za realizowane zadania, systematyczność i konsekwencja w działaniu, umiejętność pracy w zespole, komunikatywność, dokładność, otwartość na innowacyjność
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
a) pełnienie służby na wyznaczonym stanowisku, stałe obserwowanie powierzchni wody,
b) niezwłoczne reagowanie na każdy sygnał wzywania pomocy oraz podejmowanie akcji ratowniczej,
c) sygnalizowanie, za pomocą urządzeń alarmowych (gwizdek, mikrofon) przekroczeń regulaminu,
d) udzielanie pierwszej pomocy przedmedycznej, podstawowe opatrzenie ran i urazów, w poważnych przypadkach wezwanie Zespołu Ratownictwa Medycznego,
e) przestrzeganie porządku i dyscypliny na terenie kąpielisk,
f) kontrola stanu urządzeń oraz sprzętu, które zapewniają bezpieczeństwo osób kąpiących się.
Wymagane dokumenty:
a) podanie o pracę;
b) kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie;
c) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w Miejskim Ośrodku Sportu i Rekreacji w Olecku, ul. Park 1, 19-400 Olecko (sekretariat, I piętro, w godz. 7:00-15:00) lub pocztą (z dopiskiem na kopercie „nabór na stanowisko ratownika”) na adres Ośrodka bądź drogą mailową na sekretariat@mosir.olecko.pl w nieprzekraczalnym terminie do 15 maja 2025 roku, wraz z potwierdzoną „za zgodność z oryginałem” dokumentacją potwierdzającą uprawnienia oraz ważnymi badaniami lekarskimi i danymi kontaktowymi (adres korespondencyjny i numer telefonu).